• 14
    Mar

    Cum să gătești quinoa?

    http://povesticucondimente.ro/cum-sa-gatesti-quinoa/
    by
    posted in Blog

    Cereală cu denumire interesantă, quinoa este din ce în ce mai populară, fiind un supraliment ideal în perioadele de post deoarece deși nu te-ai fi gândit, aceasta poate fi utilizată într-o mulțime de rețete, de la smoothie-uri până la deserturi.

    Cea mai bună parte este că quinoa te satură foarte tare, astfel după consumul acesteia nu vei mai avea senzația de foame pentru câteva ore bune. Mai mult decât atât, quinoa are un gust bun asemănător orezului, fără a schimba foarte mult gustul mâncării în care este adăugată. Clasificată drept cereală, quinoa este bogată în proteine vegetale, fibre, fier și magneziu înlocuind cu succes carnea, regăsindu-se într-o varietate de nuanțe de la ivoriu până la roșu și negru.

    Și pentru că și tu meriți să te bucuri de beneficiile acestei cereale iată cum poți să o prepari:

    1. Spală quinoa sub un jet de apă rece, pentru că aceasta are un strat protector care îi oferă un gust ușor amărui.

    2. Cea mai comună metodă de preparare este prin fierbere. Așadar fierbe o parte de quinoa cu 2 părți de apă pentru 15 minute, până când aceasta se umflă. O poți adăuga în salate pentru mai multe proteine.

    3. O altă modalitate de preparare este prin călire. Adaugă quinoa într-o tigaie cu ulei încins, prăjește-o pentru câteva minute, apoi poți să o scurgi de ulei și să o pui la fiert. Prăjirea îi oferă o aromă precum cea de nucă, fiind perfectă pentru salate sau sandwichuri.

    4. Fierbe quinoa în supă de pui, pentru a intensifica aroma preparatelor în care dorești să o adaugi.

    5. Lasă quinoa la odihnă pentru 15 minute, după fierbere, pentru a căpăta o consistență mai bună și pentru ca semințele să se separe

    Sfaturi de preparare:

    • pentru a găti o cană de quinoa sunt necesare 2 căni de lichid
    • ai nevoie de 20 de minute pentru a prepara o porție de quinoa
    • poți îmbogăți aroma de quinoa adăugând condimente precum usturoi praf, rozmarin sau piper negru

    ce e quinoa

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dacă încă nu te-ai convins îți recomandăm să îți prepari cel puțin o rețetă de mâncare cu quinoa! Cel mai important este faptul că quinoa nu conține gluten fiind perfectă pentru toți consumatorii, oferind în același timp beneficii pentru tranzitul intestinal, precum și cei 9 aminoacizi esențiali, necesari corpului pentru dezvoltarea musculaturii.

    Etichete:, , , ,

Comments