• 05
    Mar

    Cum să înlocuiești zahărul?

    http://povesticucondimente.ro/cum-sa-inlocuiesti-zaharul/
    by
    posted in Blog

    În zilele noastre ne lovim pretutindeni de atenționări cu privire la evitarea excesului de consum de zahăr. Nu vorbim doar despre zahărul adăugat conștient cu lingurița ci și de produsele cu conținut mare de zahăr precum sucuri, prăjituri, dulciuri, etc. Acum 100 de ani, oamenii consumau o linguriță de zahăr pe zi…în prezent s-a ajuns la 7 lingurițe. Partea proastă este că doar o simplă linguriță de zahăr conține 20 de calorii lipsite de nutrienți, un adevărat inamic al siluetei și al sănătății mai ales.
    Gustul dulce este preferatul nostru al tuturor…cine nu adoră o prăjitură savuroasă, o gustare fast-food sau un mic-dejun cu clătite americane și ciocolată? Vestea bună este că nu trebuie să renunți la alimentele tale preferate, trebuie doar să înlocuiești zahărul! Din fericire ai un univers de posibilități la care nici nu te gândeai. Astăzi îți vom prezenta cele mai bune variante cu care să înlocuiești zahărul fără să renuți la gustul dulce.
    1. Mierea de albine
    Bogată în antioxidanți, mierea are un indice glicemic mai redus decât zahărul fiind perfectă ca îndulcitor natural pentru rețetele tale de preparate, cu condiția de a nu o folosi la o temperatură de peste 70 grade Celsius.
    2. Siropul de curmale
    Înlocuiește zahărul în orice situație, fiind bogat în calciu, magneziu, fier, potasiu și cupru. Cea mai tare parte este că îl poți prepara acasă prin amestecarea a 100 g de curmale cu o cană de apă(200-250 ml) și mixarea acestora în blender. Pasta obținută se ține la frigider, într-un vas ermetic putând fi utilizată de fiecare dată când avem nevoie de un îndulcitor.
    3. Stevia
    Plantă originară din America de Sud, stevia este un înlocuitor natural al zahărului fiind de 200 până la 300 de ori mai dulce decât acesta. Mai mult decât atât, stevia nu determină creșterea nivelului de glucoză din sânge fiind cea mai bună alegere pentru ceaiuri sau prăjituri.
    4. Sirop de arțar
    Obținut din seva de arțar, siropul conține mai puține calorii decât mierea și se remarcă printr-o mai mare concentrație de minerale. De asemenea, siropul de arțar stimulează imunitatea și este bogat în antioxidanți fiind perfect pentru orice rețetă de mâncare.
    5. Fructoza
    Alternativa simplă a zahărului perfectă pentru prăjituri, dulcețuri, jeleuri, înghețate sau orice alte deserturi de casă, fructoza are o putere de îndulcire de 1,5 – 2 ori mai mare ca la zahăr, oferind preparatelor frăgezime.

    Untitled-1

     

    Secrete pentru mai puțin zahăr:

    • adaugă în prăjituri mai multe arome de scorțișoară, vanilie și citrice pentru a substitui aroma dulce
    • adaugă bucățele de fructe deshidratate în preparatele dulci
    • înlocuiește sucurile carbogazoase cu fresh-uri de fructe
    • înlocuiește zahărul alb cu piure de fructe în rețetele de deserturi, utilizând aceeași cantitate de făină
    • consumați cu măsură produsele cu etichetă ”fără zahăr”
    • adaugă un strop de cafea în rețetele în care vrei să accentuezi gustul de ciocolată

    Suntem perfect conștienți că nu putem să renunțăm la zahăr în proporție de 100%, mai ales că acest ingredient este ascuns în multe preparate cumpărate din comerț. Cu toate acestea, putem să adoptăm un stil de viață echilibrat, înlocuind zahărul cu alternative în preparatele gătite în casă sau în băuturile consumate zilnic precum ceai sau cafea.

    Etichete:, , , , , , ,

Comments