• 12
    Dec

    Mâncatul pe fond nervos

    http://povesticucondimente.ro/mancatul-pe-fond-nervos/
    by
    posted in Blog

    Mâncatul de stres este una dintre cele mai mari probleme alimentare cu care se confruntă populația secolului 21. Haideți să aflăm împreună ce se ascunde în spatele mecanismului de mâncat pe fond nervos.

    Obișnuiești să mănânci mai mult atunci când ești stresat?

    Mănânci ca să te simți mai bine?

    Îți este imposibil să controlezi pofta de mâncare?

    Dacă ai răspuns cu da la aceste întrebări atunci și tu te-ai confruntat sau te confrunți cu această problemă.

    Ce înseamnă mâncatul pe fond nervos?

    Atunci când organismul consumă carbohidrați și grăsimi, creierul produce serotonină responsabilă cu starea de bine. Atunci când suntem stresați, sau supărați simțim nevoia să corectăm acest aspect și nu mâncăm pentru că ne este foame ci pentru că ne face să ne simțim mai bine. Rachel Goldman psiholog specializat în tulburări alimentare.

    Cum poți scăpa de mâncatul pe fond nervos?

    1. Identifică factorii care te detemină să mănânci pe fond nervos.
    2. Înlocuiește mâncatul cu o activitate interesantă precum sportul, o plimbare, citit, un film sau cumpărături.
    3. Păcălește pofta de dulce cu fructe proaspete sau uscate.
    4. Creează-ți obiceiuri sănătoase prin a-i oferi corpului tău 8 ore de somn pe noapte, cel puțin 30 de minute de relaxare și prin socializarea cu cei din jur.

    Mâncatul pe fond nervos deși este o strategie de alinare a stărilor emoționale negative, pe termen lung se poate transforma într-un obicei nesănătos. De aceea, recomandăm ca atunci când pofta necontrolată de a mânca apare să o preîntâmpinați cu cereale integrate care ameliorează stările de stres prin conținutul de carbohidrați sănătoși, zinc și vitamina 1. Pentru o gamă largă de cereale integrale vă invităm să consultați secțiunea noastră de produse bazate pe recomandările nutriționiștilor aici.

    cereals

Comments